Take me down to the paradise city

Tjollivipsen på dej du!
Imorse hade jag bara god lust att slänga dörren i backen och låta hunden löpa fritt över hela byn. Mamma bad mej innan hon for att jag skulle se till att dörren stängdes ordentligt. (Det hade nämligen frusit fast is under den som hindrade det, inte för att vi visste det vid det laget) Och ja, jag gick ut på bron, och stängde dörren, men såklart skulle Lily puffa lätt på dörren, och den gled upp som en svängdörr. Så jag började skrapa med en kökskniv, skrapade och skrapade men den gick fortfarande inte att stänga. Sedan, då jag satt där med dörren på vidgavel och sönder kylna kinder, så hoppar Lily lätt och smidigt över mej och sticker. Jag hann jaga henne jag vette fan hur långt hon hann. Joo, men det kändes som en evighet jag fick spring efter henne. Och ja, idrotten han börja utan mej medans jag satt hemma och skrapade is av dörrkarmen och försökte hålla hunden inomhus. Men hon hann ut fyra till gånger, innan Per kom över, och dörren gick att stänga.

Fy.

Nåja, sedan på gympan kändes det inte som gympa. Halva klassen var på fotbollsträning, den andra halvan ute och sen var vi några få inomhus. Eftersom köldgränsen var -15, och jag var så duktig att se det, så packade jag inne kläder också, så jag och några till fick vara inne och köra basket. Jag förlorade. Kort sagt. Iallafall, So provet får vi hoppas att det funkade. Jag tror ärligt talat det. Längtar tills på tisdag för att få höra resultaten.
Sedan, tyskan. Eva tycker att vi har alldeles för mycket fritid. Det är självklart. Vi får hur jäkla mycket läxa som helst. Nu, tills på fredag ska vi : Stava tre sidor med meningar som vi inte ens vet vad de betyder, kunna en pjäs, samt skriva den, stava typ 20 glosor. Alla reglerna för plural Maskulin + neutrum.
Roligt va? Dags att sätta igång?

Sedan vart det ju hem till Paulina. Riktigt roligt då vi snackade med failarna i telefon. Okej, så failade var dem inte, men de dissade mej och Paulina på Game Night. Och det borde vara olagligt. Eller hur? Klockan sju ungefär stack vi te kyrkan. Det tog ett tag innan vi tröck oss in och spelade några omgångar Buzz, och sedan Wii. Mest satt vi och skrattade åt målbrotts killarna som turades om att sjunga kända ABBA låtar i en falsk tonart.

Och på Buzz ! Jag vart otroligt stolt då jag faktiskt kunde en fråga som ingen annan kunde. Frågan löd:
Vart ville Guns 'n' roses åka år 1989?
Kan ni svaret?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0