Syskonkärlek

Tänkte slänga in en och annan recention här också. Och här kommer en på en bok jag läst säkert fem gånger

Syskonkärlek - Katarina Von Bredow

Själva idéen att skriva en bok om två stycken syskon som ligger med varandra skulle säkert kunna tas direkt ur mina drömmar. Jag är nog en sån. Själv äcklas jag av tanken av min bror och jag i samma rum. Men ändå. Twincest och Incest är något som ligger varmt om hjärtat och boken är verkligen bra.
Självklart, skulle jag fått som jag ville skulle den ha varit betydligt längre, och haft ett lyckligare slut. Men jag är inte författaren.

Boken är inte av det vackra slaget, om man säger så, miljöerna och orden är inte utvecklade, inte som en fin blommig duk, utan mer som ett lapptäcke. Ändå kunde jag nte sluta läsa.

Ludvig och Amanda är nog syskonen som aldrig bråkar. Jag tänker inte skriva så mycket om själva handlingen. Bara att den är rätt så dryg, men endast för att den tillhör min kategori tycket jag den är bra.
Och ni bör läsa den !

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fy vad jag älskar den boken. Den kanske inte den mest välskrivna, men historien är så gripande. Man sitter nästan och gråter.

2009-01-05 @ 20:51:56
URL: http://bleibenimmer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0