What would I do...

...Without you?



Sofia Lidman ~
Wow, hur skall jag kunna kortfatta mig här? Ge mig penna och ett papper och jag lovar jag skall skriva en bok om dig och ditt liv. Jag tror vi känner till varenda liten detalj som finns om oss båda. Ibland står jag inte ut med dig, ibland vill jag bara slå igen dörren, mitt framför ansiktet på dig och låtsas som om det regnar. Ibland vill jag inget annat än att nypa dig i kinderna och ge dig barnsliga smeknamn, och ibland vill jag bara ge dig en kram och tacka för att du står på min sida och inte drar hörsnäckan ut mitt öra under matte lektionerna. Så som jag gör på dig. du är den där lilla positiva saken. Ibland blir jag visserligen irriterad för att du släpper Wemon förnära mig. Men jag kan inte förbjuda dig att tala till henne
Du är den mest opunkliga människa jag vet, men det går till sig med ett par leenden. Du säger alltid att jag ska stå upp på mig själv. Att jag klarar saker och ting. Visserligen är du glömsk som den lilla blå Doris i Hitta Nemo. Men du är oxå lojal (jag slog upp det och vet nu säkert vad det betyder (Y) sådeså). Du är en otroligt bra sångare, författare, människa, lyssnare, du är känslig och inte minst: En av de viktigaste människor i mitt liv.
Ärligt talat är det ofta du som får mig att stiga upp, mig att traska till plugget, kanske har jag bara något otroligt ointressant att säga dig, något som vi båda skrattar som menspåverkade groillor åt. Något om en könsopererad Matilda eller kanske en mobil telefon döpt till BJ. Allt kan du förgylla med ett skratt. Jag slog upp ordet normal i en ordbok : Genomsnittlig, ordinär och mentalt frisk. Du är långt ifrån normal alltså. Jag slog upp ordet annorlunda: olik, ovanlig och på annat sätt. Kanske är du inte speciellt annorlunda då? Ordet Sofia går inte att hitta i ordboken. Billigt skit. Slår man upp ordet Egen kommer Personlig upp. Det är just vad du är. En personlig underbar individ. Nu ska jag lägga ordboken åt sidan. och säga en sak som jag verkligen vill att du tar till dig. Som jag vill att du kommer ihåg och litar på :
Jag älskar dig <3

Look into my eyes you will see. What you mean to me. Search your heart, search your soul. When you find me there you'll search no more. Don't tell me it's not worth trying for. You can't tell me it's not worth dying for. You know it's true. Everything I do, I do it for you. Look into your heart you will find. There's nothing there to hide. Take me as I am, take my life. I would give it all, I would sacrifice. Don't tell me it's not worth fighting for. I can't help it, there's nothing I want more. You know it's true. Everything I do, I do it for you. There's no love like your love. And no other could give more love. There's nowhere unless you're there. All the time, all the way.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0