Vete mjöl under naglarna

Usch.
Jag håller på att baka med mami, men springer ifrån hela tiden i brist på annat. Jag suger alltså på det om ni inte förstått det redan. Men änså länge har huset inte brunnit upp, så det kanske går ändå ut. Jag är ju missbildad då det kommer till mat. Ändå ut i fingertopparna suger jag på det.
Det är som om jag är skapt för att ha ihjäl folk med en träslev, eller liknande.




Uppdate från fredag kväll
Jao, mami kom och hämtade mej kring halv fem, vilket gjorde det tajt om tid då vi försökt skulle förbi med någonting åt morfar, sedan skulle vi hem och hämta Lily, och sen så var inte ens maten klar då. Och jag var ju otroligt stressad eftersom jag skulle vara hos Matilda halv sju, och hinna äta surströmming innan. Och det tar tid för mej.
Jag vet inte om jag är wierd, men finns det ingen annan än jag som vill ha mycket fisk på mackan? Mamma och alla andra sitter och skär fisken i tusen bitar innan de lägger ut någon här och var på mackan. Jag tar hela file bitar och lägger på varandra, det är väl ändå fisken man är ute efter och inte potatisen? Jag kryddar först med gräddfil istället för smör, sedan fisk på det, potatis och tomat, och sedan ännu mer gräddfil. Så ska man äta dem, och det är inte föränn man har gräddfil upp i pannan som det är på riktigt.

Ja, efter det för jag då till Matilda, plattade igenom håret en snabbis innan vi sedan satt oss i bilen för att åka till Jävre. Men på vägen skulle vi hämta Sandra, och halvvägsdit kommer jag och Tojfa på frågan 'Vart ska hon sitta?' Matte satt fram, jag oh Tojfa bak med Wilmas barnstol. Så Sandra fick hoppa upp i Tojfas knä. Jag vet inte vem jag tycker mest synd om. Sassa som fick sitta och huka sej hela vägen till Jävre, eller Tojfa som fick ha henne i knät.
Trots att jag har lokal sinne som en överkörd fiskmås, så lyckades vi komma fram te Paulina tack vare Elinh.
vi körde Alias, och jag, Larice och Matilda vann (:  Vi var jätte duktiga, och Larran är så söt då hon sitter där och ska förklara. "Oj oj oj oj oj ! Ja, men.. oj.. okej.. om du typ.. åh.. solen skiner och.. skit samma !" Så låter hon typ, glömnmer bort och andas också börjar hon flåsa, och hyperventrilera.
Sen åt vi några mackor, såg på film. A walk to remember. Helt duglig trots att Larice satt och viskade alla repliker iför väg bredvid mej. Jag fick klia henne på armen och hon började nästan stöna då hon tyckte det var skönt, seriös liten lustig kurre den där flickan.
Sen käka vi kladdkaka, och strax därpå åkte vi hem.

riktigt mysigt. Av mej fick fjortisen ett armban, en berlock och ett par örhängen (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0